dinsdag 4 maart 2014

The Strength


Onze eerste ontmoeting was vrij traumatisch. Voor mij althans. Het was op ons dakterras en ik zie nog hoe Emi´s blik over zijn ingeoliede bovenbenen glijdt. Hoe haar mond langzaam open valt. Hoe ze haar emoties weg lijkt te slikken bij het zien van zijn volkomen volmaakte borst- en buikspieren. Ik ruik weer de geur van zijn zonnebrandolie met wortel extract. En zie hoe Emi haar ogen samenknijpt om, ondanks de verblindende zonweerkaatsing op zijn witte sunga-slip, te blíjven kijken. En natuurlijk zie ik weer de blik waarmee hij, Sunga-man, zwaar geirriteerd zijn bril omlaag duwt omdat de enorme schaduw van mijn buik als een plaatselijk natuurverschijnsel het proces van zijn egale bruining verstoort.

Zoals dat gaat wanneer een wilde leeuw een andere ontmoet, was ik toch wel benieuwd wie dit was. Twee weken later kwam het antwoord. Ik stond in onze academía toen ik plots het onmiskenbare gesnuif van Sunga-man hoorde. Ik stond op dat moment op een crosstrainer. Jawel, het nummer 1 cardio-apparaat voor vrouwen. Toen Sunga-man binnenkwam voelde ik me dus meteen een enorme piemel op een crosstrainer. Hij keek me aan met een blik van ´hallo, enorme piemel op een crosstrainer´ en snoof verder richting de gewichten. De sfeer was electrisch, de kamer vulde zich met testosteron.

Om iets van respect terug te winnen versnelde ik mijn cross. Op het scherm van mijn apparaat verscheen prompt de tekst: SLOW DOWN TO PREVENT HEART ATTAQUE. Ik legde mijn handdoek over het scherm en deed alsof er niks aan de hand was, maar allerlei piepjes en knipperende lampjes rondom het display zetten de boodschap kracht bij. Net toen ik besloot te doen alsof het aan het apparaat lag, vloog voor een tweede maal de deur open. Een soort surfachtige dude kwam vrolijk binnen gewandeld. Hij groette mij zoals je tijdens een strandwandeling een verdwaalde nudist zou groeten: alsof er niks aan de hand is (om vervolgens als de nudist uit zicht verdwenen is over de grond te rollen van het lachen). Toen hij achter mij Sunga-man zag, gebeurde het volgende: Als een gorilla begon de surf dude op zijn borst te trommelen, onderwijl scanderend: ´The Strength! The Strength!The Strength!´, hiermee duidelijk doelend op Sunga-man. ´The Strength! The Strength! The Strength!´ Het was een nieuwe klap in mijn gezicht. The Strength. Wát een brute bijnaam! En dit terwijl ik er net achter was gekomen dat míjn toch ook niet mis te verstane ´Boom Boom Bassie´, in Brazilie zoiets betekent als ´Babybilletjes Bassie´!

WTF?!

De Academía met achter de crosstrainer
Our warm-up is your work-out




Meia Maratona de São Paulo!
Ruim 5000 Reais opgehaald voor het weeshuis!


Sambodromo de São Paulo


Briljante optocht (desfilé) van 23h tot 7h!


Chillen met de locals

3 opmerkingen:

  1. Prachtig verhaal weer Bassie!

    groeten,

    je neef

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Boom Boom Bassie wel wat bruter dan Zee Ztrengtth hoor maatje.
    Markoes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan bijna niet wachten tot ik jullie academia binnen kom lopen en Boom Boom Bassie kan schreeuwen!

    BeantwoordenVerwijderen